1) Taburan Penduduk | Tingkatan 2 | · Soalan 28 faktor yang mempengaruhi kepadatan penduduk di Prai dan Shah Alam(PMR 2005) · Soalan 29 aktiviti yang mempengaruhi tumpuan dan kepadatan penduduk di Tanjung Karang dan Dataran Kelantan(PMR 2006) · Soalan 33 faktor utama menyebabkan tumpuan penduduk di Jengka dan Ketengah (PMR 2006) |
2) Perubahan Penduduk | Tingkatan 2 |
|
3) Migrasi | Tingkatan 2 |
|
4) Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar | Tingkatan 2 | · Soalan 29 kesan pertambahan penduduk terhadap alam sekitar-penerokaan tanah lebih giat,kawasan tadahan hujan terjejas dan permintaan bekalan air meningkat(PMR 2005) |
5) Hubungan Kependudukan dengan sumber | Tingkatan 2 | · Soalan 31 ciri penduduk negara Kanada & Australia-kadar kematian rendah serta kadar celik huruf tinggi(PMR 2006) |
6) Petempatan | Tingkatan 2 | · Soalan 34 pasal peta dan lokasi petempatan awal yang mempunyai persamaan dengan lokasi pertengahan awal di Lembah Bujang dan Kota Tampan-Lembangan Sg.Nil (PMR 2006) · Soalan 35 sebab petempatan awal manusia bermula di lembah sungai-tanah yang subur(PMR 2006) · Soalan 33 lokasi petempatan awal di Malaysia-Gua Niah,Sarawak dan Kota Tampan,Perak serta Lembah Bujang di Kedah(PMR 2005) · Soalan 37 pasal rajah & jenis petempatan berpusat(PMR 2005) · Soalan 35 fungsi kawasan luar bandar di Malaysia-pengeluar hasil pertanian (PMR 2005) |
7) Pembandaran | Tingkatan 2 | · Soalan 37 pasal peta & lokasi bandar-bandar yang berfungsi sebagai pusat pentadbiran negeri-Seremban dan Kuching(PMR 2006) · Soalan 34 pasal peta & faktor dikaitkan dengan perkembangan petempatan di Kertih dan Bintulu(PMR 2005) · Soalan 36 pasal peta & faktor perkembangan petempatan di Kertih dan Bintulu (PMR 2006) · Soalan 31 pasal peta & kesan migrasi kepada kawasan berlorek-pertambahan peluang pekerjaan di K.Lumpur(PMR 2006) |
8) Keperluan Pengangkutan dan Perhubungan Awal | Tingkatan 2 | · Hasil utama yang diangkut melalui kereta api-Taiping ke Port Weld,K.Lumpur ke Port Swettenham(PMR 2006) |
9) Perkembangan Jaringan Pengangkutan | Tingkatan 2 | · Soalan 41 faktor yang menyebabkan jaringan pengangkutan di pantai barat Semananjung Malaysia lebih padat-kegiatan ekonomi dan tanah pamah luas(PMR 2006) · Soalan 32 bandar persimpangan kereta api antara pantai barat dengan pantai timur Semananjung Malaysia-Gemas(PMR 2005) · Soalan 41 pasal rajah dan tujuan pembinaan jalan kereta api(PMR 2005) · Soalan 42 pasal kepentingan pesisir pantai di Malaysia(PMR 2006) · Soalan 40 pentingnya pengangkutan udara kepada pembangunan Malaysia(PMR 2005) · Soalan 38 kesan pembinaan lebuh raya terhadap Alam Sekitar-gelongsoran tanah & ekosistem terjejas(PMR 2006) |
10) Perkembangan Sistem Perhubungan | Tingkatan 2 | · Faktor yang mempengaruhi perkembangan sistem perhubungan(PMR 2005) |
Friday, December 10, 2010
Revisi Tingkatan 2 - Geografi (PMR)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment